ASSALAMUALAIKUM

WELCOME TO MY HUMBLE BLOG
HOPE YOU CAN HAVE SOME USEFUL INFO HERE
:D

Wednesday 30 January 2013

Mengejar Impian Atau ...

Biasanya aku bukan suka post something kalau benda tu tak kacau sgt perjalanan hidup aku ni. Tapi semalam dok borak ngan sorang brader ni sambil layan Top Gear season baru dia ada tanye kenape x amik automotive engineering sebab dia nampak aku ni obses ngan kereta sampai spec kereta tu pon boleh bagitau detail (sape2 yg layan Top Gear tu taw la kan episode 1 Season 19 ni 1st car dia Pagani Huayra). Siap ngan jenis chasis ngan ciri-ciri bahan dia.

Ape yang dia cakap tu tiba-tiba je tembak tepat kat diri aku. Malam semalam aku menung terfikir. Betol gak ape dia cakap tu. Kat dalam hp je penuh pix kereta yang sempat snap. Rasa menyesal gak sebab masa ada peluang dulu x nak amik. Nak salahkan diri sendiri pon ada. Tapi tu la kalau ada rezeki memang nak amik balik sebab dari sekolah lagi dah obses ngan kereta.

Banyak orang cakap x payah sebab aku ni student IT. So IT ngan automotive x leh campur ke? Salah ke aku nak buat ape yang aku minat dari dulu? Bergelumang ngan kereta x kira la dari R&D ke, design ke, modification ke, sales ke or yang berkaitan.

Kenapa aku x leh masuk dunia ni? Dunia yang aku impikan dari dulu lg. Aku nak support dari orang yang aku sayang. Tapi diorang x sebab aku study IT. Aku mintak peluang kat tempat2 tertentu tapi tak dilayan sebab aku budak IT.  Aku harap saper2 yang baca ni faham ape yang aku fikirkan.

Ada aku baca n dengar "Buat apa yang kita minat, belajar apa yang kita minat tu dengan bersungguh-sungguh. Nanti kita boleh berjaya dengan apa yang kita usahakan tu."

Terpulang kat korang nak hentam aku balik kalau ada yang tak betul ke ape ke tu hak korang. Aku hormat komen n nasihat n cadangan korang tu sebagai pendorong. Yang baik aku amik yang buruk aku buang.


No comments:

Post a Comment